picture

picture

2015. május 31., vasárnap

Patrik, aki elvette az eszem

  A mai nap sivár volt, kedvetlen, beteges a melegtől, párától, magyarán egy taknyos tavaszi nap. Mindenhol madarak röpködtek, csicseregtek a városrengetegben, a gyalogosok teste között, ahogy öngyilkosmerénylőként az autók előtt, mellett. Vagány kis jószágok és öröm őket nézni, ahogy mentesen a mindennapok bajaitól merészen élik helyes kis életüket.
  A szerelmespárok is most vannak a csúcson... tavasz van, tombolnak a hormonok, csattannak az őszintébbnél hazugabb csókok, kéz a kézben a fák alatt, körülöttük a madarak is párban, énekelve, mindenki rózsaszín felhőben.
  Szerintem én vagyok az egyetlen, aki nem sárgállik az irigységtől, mikor rájuk nézek, nemes egyszerűséggel ülök a fenekemen és megörökítem írói tehetségemmel ezt az említésre sem méltó napot. A munkámnak köszönhetően arra van időm, amire csak akarom, de az az álom, amit a múltkor leírtam, arról a srácról, ahogy a kádban kényezteti magát, nem hagyott nyugodni. Folyton eszembe jutott az arca, akartam folytatást az álomnak, de sem elég lusta, sem elég türelmes nem voltam, hogy véghezvigyem. Álomnak túl jó volt, valóságnak túl szép, nem mertem elhinni ezt az egészet. Kezdtem belenyugodni, hogy ez csak a fantáziám szüleménye, az agyam különböző pontjainak olyan különleges kapcsolódása, ami éber állapotban sosem jöhet létre. És félek, talán újra nem is fog létrejönni ugyanaz a kapcsolat.
  A forró tea perzseli a torkomat, kellemes citromos íze miatt nyállal telik meg a szám, amit tulajdonképpen le kellene nyelnem. Ám elrévedek a messze látszó utca végére és lecsúszik az állam az asztalra... Egy Patrikhoz nagyobb hasonló srácot pillantok meg, farmerban, fehér ingben, barna kabátban, ahogy közeledik felém. Felém? Dehogy is. Ahogy megbámulom mosolyog, vadítóan szexis, hófehér fogai kivillannak, és nem hiszek a szememnek.
  Elfordulok, mikor elmegy mellettem, de nagyon szeretnék utána nézni. Megbolondulok... sosem láttam ezt a srácot azelőtt, az álmomból pedig nem léphetett ki. Akkor valamiféle telepátia? Vagy ezt nem is tudom, hogy nevezzem, jóslat?
- Patrik! - rikolt fel egy férfi, öltönyben, fülén egy féltéglányi okosnak mondott telefonnal, másik karját a magasba emelve. - Jól van Mókuskám, most le kell tennem, dolgom van.
  A férfi arca borostás, alakja nyurga, vékony, magas, csak az aktatáska hiányzik a kezéből, dehogy valakit mókuskámnak szólítson... röhejes... de komoly üzletembernek nevezi magát. A Patriknak nevezett ember az a bizonyos férfi, azzal sugárzó mosollyal, az én álombeli Patrikom.
  Egyáltalán ébren vagyok? Őszintén, ezzel sem vagyok igazán tisztában, pláne azok után, hogy most találkoztam, vagyis csak láttam azt a srácot, aki nem az arca az elmúlt napokban eszembe jutott minden pillanatban.
  Leültek a mögöttem lévő asztalhoz, és beszélgetni kezdtek vonatokról, motorokról és valami osztrák vonatmotorról, amiről nekem őszintén fogalmam sincs, mi a jó búbánat lehet. A vonatig eljutottam, meg addig, hogy ennek a bizonyos Patriknak szabadnapja van.
  Nem sokáig beszélgettek, a csend szinte már feszültséget keltett köztük, amit már én tartottam gáznak; két mozdulattal elpakoltam pár dolgot az asztalomról, kitettem a rendelésem árát, kis könyvemmel és tollal felálltam, a vállam felett hátrapillantottam Patrikra. Sötét szemeivel egyenesen az enyémbe nézett, arcán az a hihetetlen mosoly, amitől egy meztelennek érzem magam.
  Bolond forróság öntött el, aminek nem tudtam az okát... Dehogyisnem, az Isten nyilát már, egy szívdöglesztő pasi előtt állok meztelennek érezve magam... csak tud valamit, ha elsőre ezt váltja ki belőlem!
  Elfordulok, nem akarom nézni, mert képes lenne odajönni hozzám, ami azért igazán rémisztő lenne; "Szia. Meghívhatlak valamire?". Válaszom: "Szia, persze. A múlt éjjel rólad álmodtam, ahogy maszturbálsz..." Most nem azért, de ritka hülyén hangzik.
  Ahogy ott álltam, páran megbámultak; férfiak, nők, gyerekek, de nem zavart, csak a madarak idióta csicsergése. Egy pillanatra sem tudott volna csend lenni, csak Patrik és én, hogy kicsit csak az enyém legyen...

  Elindultam céltalanul arra, amerről jött, kezeimet a zsebembe nyomtam, könyvem a hónom alatt, és mintha szakadó esőben menekülnék valahonnan, valahová. Féltem visszanézni, rettegtem, pedig engem nézett, elég határozottan, annak ellenére, hogy valami munkával kapcsolatos dologról beszélgettek. Átfutott a gondolataimon, h mit is akarok tulajdonképpen: egy szexet? Túl egyszerű, de nem ismerne meg, h tudja, mire vágyom. Laza kapcsolat? Jó lenne, de ha olyan, amilyennek elképzelem, és vagyok olyan peches, hogy beleszeretek, akkor belemegy, ám nem lesz komolyabb a dolog. Komoly kapcsolatra nem is merek gondolni, mert lehet, ahogy kimondom, el is menekül, de hozzáteszem, nem ismerem. Jó lenne megismerni, vajon tényleg olyan, amilyennek elképzeltem? Remélem, idővel kiderül minden róla és nem csak azt az oldalát ismerem meg, amit mutat, hanem azt is, amiről maga sem igazán tud...

2015. május 31.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése